snowfornoor.reismee.nl

Wien

Hallo lieve vrienden en familie,

Terwijl ik dit schrijf zit ik als sinds half 7 's ochtends in de trein onderweg naar Kaprun.Gister is namelijk mijn avontuur in Wenen afgelopen. Het was ongelooflijk leuk, indrukwekkend en gezellig dat het jammer is deze mooie stad achter me te moeten laten. Gelukkig gaan al mijn nieuwe vrienden ook naar Kaprun dus hoef ik hen nog geen gedag te zeggen.

Voor ik in Kaprun zit maak ik nog even gebruik van de wifi in de trein om te vertellen wat we allemaal in Wenen hebben gedaan. Allereerst even shoutout naar mijn vienna groupie: Em, Sanne, Fleur, Daphne, Britt, mama Inge, Marnix, Ralph en Pétur (onze IJslander).Alle meiden zaten samen in appartement behalve Fleur want die had een vliegtuigje later gepakt. We aten wel altijd met zn tienen wat verrassend genoeg nog best goed ging.

Behalve samen eten en heel veel kaartspelletjes spelen (speel geen meppertje met Britt) hebben we ook heel veel in Wenen rondgelopen want als je denkt dat Wenen altijd al mooi is moet je maar eens rond kerst gaan!Met onze Italiaanse reisleidster Irene hebben we Schloss Schönbrunn (paleis van Sisi met de mooie tuinen), Wien museum Sex in Wien tentoonstelling, het Parlementsgebouw en het VN gebouw gezien. Het gekke van dit laatste is dat je zodra je op hun grond staat, je niet meer in Oostenrijk bent.Naast de geplande excursies zijn we zelf ook nog naar het natuurhistorisch museum, de Karlskirche (onder vele andere), Hotel Zacher voor een heerlijke Zacher Torte, Nationale Bibliotheek, Spanische hofreitschule (Yes mam, gelukt!) en ontelbaar veel kerstmarkten, en Billa's. Op Radhausplatz kerstmarkt hebben we ook twee keer Suppe im Brotteig gegeten waar vooral Sanne en ik heel blij mee waren.

We hebben natuurlijk niet alleen maar leuke dingen gedaan want we waren er natuurlijk voor de Duits cursus. We hadden dan ook maandag tot vrijdag en de tweede week maandag tot donderdag van 9 tot 12/ half 1 Duits les. Onze lerares was echt een schat van een mens, heel oud en heel doof wat leidde tot heel wat namen die op geen van onze paspoorten staan. We zaten met z'n tienen in de les en dan gingen we alle skitechnieken uit de boekjes bespreken en in ons hoofd stampen. Alpines fahrverhalten?Immer bewegungsbereit etc etc. We hebben enorm gelachen om elkaar en om onszelfen na alle mogelijke fouten te hebben gemaakt hebben we allemaal toch ons certificaatje binnen YAY. Vielen dank Fräulein Selinger. Missionaccomplished.

Om onze tijd in Wenen leuk af te sluiten zijn we op de laatste avond nog even door een stapelbed gezakt hehe.

Ik zal foto's op de blog zetten als dat lukt en anders kan je altijd m'n Facebook bekijken of Insta of Snapchat :)

Stel gerust je vragen of als je zin hebt om te bellen, skypen, appen kan je dat altijd vragen!Oh ja voor ik het vergeet: ik heb een nieuwe simkaart gekocht dus ik krijg een nieuw Oostenrijks nummer. Ik zal hem in m'n watsapp status zetten, als het goed is blijft m'n watsapp wel op m'n Nederlandse nummer.

Ik miss thuis natuurlijk wel en mijn lieve familie (ook m'n ANNOKICASOEMBICHA familie natuurlijk ?)

Dag allemaal,

Liefs Noor

Link naar blogpost van em over Wenen:http://emilieinaustria.reismee.nl/reisverhaal/322861/wien/

Reacties

Reacties

Marnix

Bruhhhhhhhhhh

Marco Reddingius

Hallo Noor,
Dank je wel voor je verhaal. Leuk om te lezen. Geniet van de komende maanden.
Groeten, Marco Reddingius (vader van Britt)

Jacqueline Roy

Lieve Noor,
Het klinkt heel goed. Ik hoop dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Geniet er van. Liefs Jac.

Bregje Konings

Sweetie, wat heb je het leuk! Heerlijk al je foto's, appjes en verhalen. Wat een berg spullen hadden jullie mee te nemen in de trein. Ik mis je gezelligheid hier maar ik geniet mee van je reis. Dikke kus!

Emma

Veel plezier Noortjeeeeeeeuuhhh!!! Klinkt leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active